Partners

Prinsys Personeelsinformatiesysteem wordt in nauwe samenwerking met eindgebruikers en partnerorganisaties ontwikkeld. Onder de klanten die Prinsys als integrale oplossing voor hun personeelsbeleid gebruiken, bevinden zich vele gerenommeerde organisaties, zie Referenties. Ook onder andere de onderstaande partnerorganisaties AABO, Infor, MuldersGroep, SDB Ayton en Unit4 passen het personeelsinformatiesysteem Prinsys in aangepaste vorm toe bij hun klanten.

Wilt u weten wat het Prinsys HRM-systeem voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

aabo

“Een personeelsinformatiesysteem met loonadministratie, dat wordt de toekomst”

Erik Hannink, Directeur – AABO

AABO staat voor Administratie- en Adviesbureau voor de Bouwnijverheid in Oost-Nederland BV. Het administratiebureau verzorgt de loonadministratie van bedrijven, en is daarbij gespecialiseerd in de bouw en aanverwante sectoren. AABO heeft dan ook uitgebreide kennis van alle cao’s in de bouwsector, maar bedrijven uit andere sectoren en cao’s kunnen ook op een professionele ondersteuning rekenen. Naast administratieve taken rondom loonverwerking geeft AABO advies, onder meer over de cao, loonkosten en arbeidsrecht. “Veel van onze klanten willen ook graag een personeelsinformatiesysteem. Prinsys zien wij als een mooi product om onze klanten die extra service te verlenen. We kunnen onze klanten hiermee op laagdrempelige wijze een compleet personeelsinformatiesysteem bieden, inclusief een app waarmee de medewerkers onder andere hun verlof kunnen inzien en aanvragen en hun loonstroken kunnen downloaden.”

Personeelsinformatiesysteem met veel voordelen
“Tijdens de jaardag van Infor, een van de partners van Kennys, maakte ik kennis met Prinsys. Een klant van ons was al klant van Kennys en daardoor wist ik dat dit personeelsinformatiesysteem veel voordelen heeft. In Prinsys zijn bijvoorbeeld voor verschillende cao’s de verlofregelingen vastgelegd, waardoor de rechten automatisch berekend worden voor de medewerkers. In de herfst van 2015 zijn we begonnen met het opstarten van Prinsys voor enkele klanten. Langzaamaan rollen we de dienstverlening nu uit. Daarbij denken we goed na over hoe we de database gaan inrichten. Voor iedere klant wordt uitgezocht welke cao hij heeft en waaraan de database moet voldoen. Wat mag bijvoorbeeld wel of juist niet zichtbaar zijn of vrijgegeven worden? Samen met de klant gaan we daarvoor om tafel. Daarbij is ook onze vaste consultant van Kennys aanwezig”, aldus Hannink.

Erik Hannink en Dennys Driehuizen gaan de samenwerking aan

Bijzonder gebruik
AABO maakt op een bijzondere manier gebruik van Prinsys. Hannink legt uit: “We hebben één database waarvan al onze klanten, zowel binnen als buiten de bouwsector, gebruik kunnen maken. Hierdoor kunnen we de database voeden met bijvoorbeeld alle soorten opleidingen die er bestaan. De klant hoeft zelf niets aan het systeem toe te voegen, maar kan uit de bestaande database putten. Wanneer de klant toch een nieuwe opleiding wil toevoegen, komt deze in de algemene database te staan, zodat ook andere gebruikers hiervan kunnen profiteren. De database is daarom veel uitgebreider dan bij een algemene klant. Zonder het zelf te weten, zijn onze klanten van toegevoegde waarde voor elkaar. De service is sneller, want we hoeven niet voor iedere klant opnieuw het wiel uit te vinden.”

Kruisbestuiving
“Ook al zijn we nog maar kort operationeel, ik heb inmiddels een flink aantal aanvragen van klanten voor meer informatie of een demo van Prinsys. Het leeft onder onze klanten. In deze constructie wordt Prinsys ook haalbaar voor kleinere organisaties. Er vindt nu een leuke kruisbestuiving plaats, want er ontstaan allerlei verbanden van werknemers van onze klanten die ook met het personeelsinformatiesysteem willen werken. Een voorbeeld is Du Gardijn, een organisatie die verzekeringswerk en verzuimmanagement voor bouwbedrijven verzorgt. Zij kwamen erachter dat bedrijven die weinig doen aan P&O, ook een hoger ziekteverzuim kennen. Om een gezondere bedrijfscultuur te bewerkstelligen bieden zij daarom nu een P&O-dienst aan en gaan Prinsys inzetten voor hun klanten.”

Toegewijd
“Problemen ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen tijdens het gebruik van Prinsys. Het systeem is een samenstelling van veel handige functies, daarom moet tijd en energie worden gestoken in de implementatie, zodat het systeem voldoet aan de wensen van iedere klant. Hierbij krijgen we gelukkig veel steun vanuit Kennys. Ze helpen ons met het opstarten van klanten en met alle vragen kunnen we bij onze vaste consultant terecht. Kortom, ik ben lovend over Prinsys én over de mensen achter dit systeem. Toegewijd, zo zijn zij het best te omschrijven. Mijn ervaringen met hen zijn enkel positief te noemen. Ik verwacht dan ook dat we in de toekomst een groot aantal gezamenlijke klanten hebben.”

www.aabo-rijssen.nl

infor

Infor helpt meer dan 73.000 klanten in 200 landen in alle facetten die het bedrijfsleven van hen vraagt. Infor biedt zeer branchespecifieke applicaties en suites die ontworpen zijn voor het realiseren van snelheid, met een innovatieve gebruikerservaring die eenvoudig, transparant en elegant is. De flexibele implementatieopties geven klanten de keuze om hun activiteiten in de cloud, on-premise of allebei in te zetten.

Voor de Nederlandse markt biedt Infor de salarisapplicatie Payroll aan. Deze appicatie wordt al bijna 20 jaar gebruikt in vele branches, zoals Bouw, Metaal, Zakelijke dienstverlening, Agrarische sector, Zorg en Welzijn. Dit pakket is naadloos te koppelen met de HRM-applicatie Prinsys van Kennys, waarmee Infor al een jarenlange samenwerking heeft.

www.infor.com

“Hoogwaardige HRM-apparatuur voor het mkb tegen gunstige tarieven”

Michel de Wolf, Controller en vennoot, Serap Özkan-Bolat, Loonadministrateur en vennoot – MuldersGroep

 

MuldersGroep is een financieel dienstverlener van uiteenlopende bedrijven. Van de bouw tot aan de kinderopvang en van de slager tot en met de kapper. Ook de grootte van de bedrijven varieert, van zzp’ers tot bedrijven met meer dan 350 mensen. Michel de Wolf vertelt: “Al onze software is van hoogwaardige kwaliteit. Kennys heeft kwaliteit ook hoog in het vaandel staan, dus 1 plus 1 is 2.”

Gebruiksvriendelijke HRM-oplossing

De Wolf: “We zijn in contact gekomen met Kennys op een beurs van Infor. We waren op zoek naar een oplossing voor HRM. Bij Kennys hadden ze integraties met dezelfde ERP-programmatuur (inclusief salarisverwerking) van Infor. Ook de demo die ze ons lieten zien, sprak ontzettend aan. Prinsys is heel gebruiksvriendelijk en de mogelijkheden zijn eindeloos. Het flexibele systeem is zo in te richten dat gebruikers die van bepaalde modulen geen gebruik maken, deze modulen dan ook niet hoeven te zien. Dit maakt het heel toepasbaar voor onze klanten.”

Betaalbare HRM-apparatuur

Eind 2015 is MuldersGroep begonnen met de inrichting van Prinsys. De Wolf licht toe: “Momenteel zijn we Prinsys nog aan het uitrollen. Dit gebeurt klant voor klant om op alle individuele wensen en eisen in te kunnen spelen. De Prinsys-software is inmiddels geïnstalleerd op het systeem en de servers zijn zo ingericht dat gebruikers ook van buitenaf kunnen inloggen op de Prinsys-software. We hebben één Prinsys-database met verschillende werkgevers. Die werkgevers zijn onze klanten. De werkgevers hebben werknemers met verschillende rechten. Iedere werknemer krijgt zijn eigen gebruikersnaam met wachtwoord met bepaalde rechten. Nu heeft iedereen eigen toegang op een stukje van de grote database. Hierdoor maken we het gebruik van hoogwaardige HRM-apparatuur ook voor het mkb betaalbaar. De inrichting ervan is namelijk grotendeels al gebeurd en behoeft daardoor minder werk. Ik vergelijk het altijd met een flatgebouw. Stel, ik heb een flat. Dan kunnen mijn klanten één kamertje van de flat huren. Zij hoeven vervolgens slechts dat ene kamertje in te richten, maar kunnen wel van de gezamenlijke ruimtes en functionaliteiten van het flatgebouw gebruikmaken.”

Voordelen personeelsinformatiesysteem

Serap Özkan-Bolat werkt met Prinsys en ziet de voordelen ervan: “Gegevens zijn in Prinsys makkelijk terug te vinden en er kunnen duidelijke rapportages worden gegenereerd. Informatie is snel beschikbaar. Voor werknemers heeft de app bijvoorbeeld een functie om loonstrookjes in te zien. De werkgever wordt ontzorgd omdat Prinsys bij belangrijke gebeurtenissen (bijvoorbeeld bij de einddatum contract, AOW-leeftijd, ziektewetverplichtingen, etc) signalen geeft. Omdat dit allemaal is geïntegreerd in één systeem, scheelt het tijd en bovenal veel kosten. Dankzij de signalen van de app kan een werkgever verschillende procedures bijtijds starten en zo sancties voorkomen.”

HRM-software voor het mkb

“Omdat de manier waarop we Prinsys gebruiken uniek is, heeft de inrichting ook bij Kennys behoorlijk wat voeten in aarde gehad. De implementatie van Prinsys heeft iets langer geduurd dan verwacht, maar de medewerkers van Kennys zijn altijd oplossingsgericht gebleven. De communicatie met hen verloopt goed en dat vertaalt zich in kwaliteit. Zowel de programmatuur als de organisatie eromheen zijn goed. Wij hebben cursussen gevolgd bij Kennys om de software te leren kennen. Deze kennis kunnen wij nu overbrengen op onze klanten”, aldus De Wolf. “In de toekomst verwachten we dat Kennys bijblijft en op klantenbehoeften inspeelt, zodat wij op een unieke manier betrouwbare HRM-software kunnen bieden voor het mkb.”

www.muldersgroep.nl

SDB logo

In een continu veranderende zorgomgeving ondersteunt SDB Ayton organisaties door het maken van innovatieve en gebruikersvriendelijke softwareoplossingen voor hun administratieve processen rondom de inzet van personeel en vrijwilligers.

Dat doen ze door de medewerker centraal te stellen in geoptimaliseerde processen, zodat deze efficiënt en plezierig kan werken. Hierdoor kunnen de organisatie en de medewerker maximaal hun primaire taak uitvoeren, namelijk het geven van de beste zorg aan de cliënt.

www.sdbayton.nl

Unit4 is gespecialiseerd in diverse informatiesystemen voor ziekenhuizen en andere gezondheidszorg- en welzijnsinstellingen. Ze zijn leverancier van Cura Personeel en Cura Rooster. Cura Personeel is een variant van Prinsys speciaal geschikt voor de organisaties in de gezondheidszorg. Cura Rooster is een inroosterings- en urenverantwoordings-systeem dat geïntegreerd met Cura Personeel werkt en speciaal voor de gezondheidszorg geschikt is.

Unit4 Cura Suite

Unit4 is al sinds 1985 actief in de gezondheidszorg. Unit4 maakt integrale zorgverlening mogelijk met behulp van haar softwarepakket ‘Unit4 Cura Suite’ en haar kennis van care en ICT. Unit4 ziet het als haar taak om zorgorganisaties te ontzorgen op het gebied van ICT. Ze zorgen ervoor dat klanten alle tools en de benodigde kennis in huis hebben om tijdig in te kunnen springen op de ontwikkelingen in de markt.

Administratieve taken worden zoveel mogelijk geautomatiseerd door het gebruik van Unit4 Cura Suite, waardoor er tijd vrij wordt gemaakt voor essentiële zaken, zoals zorg verlenen. De softwareoplossingen van Unit4 sluiten naadloos aan op de informatiebehoefte van zorgorganisaties. Meer dan 180 zorginstellingen in Nederland zijn tevreden gebruiker. Dit zijn zorginstellingen variërend van 10 tot 6.000 medewerkers in de volgende sectoren:

*         Verpleging en Verzorging
*         Thuiszorg
*         Gehandicaptenzorg
*         GGZ
*         Ziekenhuizen
*         Jeugdzorg

Unit4 volgt de ontwikkelingen in de zorgsector op de voet en past Unit4 Cura dan ook voortdurend aan de actualiteit aan. Een proces dat nooit stopt.

www.unit4.nl

Zoeken