Ook partnerorganisaties zoals Unit4, SDB Ayton en Infor passen ons personeelsinformatiesysteem in aangepaste versies (als OEM-component) bij hun klanten toe.

Wilt u weten wat het Prinsys HRM-systeem voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

“Een personeelsinformatiesysteem met loonadministratie, dat wordt de toekomst”

Erik Hannink, Directeur – AABO

AABO staat voor Administratie- en Adviesbureau voor de Bouwnijverheid in Oost-Nederland BV. Het administratiebureau verzorgt de loonadministratie van bedrijven, en is daarbij gespecialiseerd in de bouw en aanverwante sectoren. AABO heeft dan ook uitgebreide kennis van alle cao’s in de bouwsector, maar bedrijven uit andere sectoren en cao’s kunnen ook op een professionele ondersteuning rekenen. Naast administratieve taken rondom loonverwerking geeft AABO advies, onder meer over de cao, loonkosten en arbeidsrecht. “Veel van onze klanten willen ook graag een personeelsinformatiesysteem. Prinsys zien wij als een mooi product om onze klanten die extra service te verlenen. We kunnen onze klanten hiermee op laagdrempelige wijze een compleet personeelsinformatiesysteem bieden, inclusief een app waarmee de medewerkers onder andere hun verlof kunnen inzien en aanvragen en hun loonstroken kunnen downloaden.”

Personeelsinformatiesysteem met veel voordelen
“Tijdens de jaardag van Infor, een van de partners van Kennys, maakte ik kennis met Prinsys. Een klant van ons was al klant van Kennys en daardoor wist ik dat dit personeelsinformatiesysteem veel voordelen heeft. In Prinsys zijn bijvoorbeeld voor verschillende cao’s de verlofregelingen vastgelegd, waardoor de rechten automatisch berekend worden voor de medewerkers. In de herfst van 2015 zijn we begonnen met het opstarten van Prinsys voor enkele klanten. Langzaamaan rollen we de dienstverlening nu uit. Daarbij denken we goed na over hoe we de database gaan inrichten. Voor iedere klant wordt uitgezocht welke cao hij heeft en waaraan de database moet voldoen. Wat mag bijvoorbeeld wel of juist niet zichtbaar zijn of vrijgegeven worden? Samen met de klant gaan we daarvoor om tafel. Daarbij is ook onze vaste consultant van Kennys aanwezig”, aldus Hannink.

Erik Hannink en Dennys Driehuizen gaan de samenwerking aan

Bijzonder gebruik
AABO maakt op een bijzondere manier gebruik van Prinsys. Hannink legt uit: “We hebben één database waarvan al onze klanten, zowel binnen als buiten de bouwsector, gebruik kunnen maken. Hierdoor kunnen we de database voeden met bijvoorbeeld alle soorten opleidingen die er bestaan. De klant hoeft zelf niets aan het systeem toe te voegen, maar kan uit de bestaande database putten. Wanneer de klant toch een nieuwe opleiding wil toevoegen, komt deze in de algemene database te staan, zodat ook andere gebruikers hiervan kunnen profiteren. De database is daarom veel uitgebreider dan bij een algemene klant. Zonder het zelf te weten, zijn onze klanten van toegevoegde waarde voor elkaar. De service is sneller, want we hoeven niet voor iedere klant opnieuw het wiel uit te vinden.”

Kruisbestuiving
“Ook al zijn we nog maar kort operationeel, ik heb inmiddels een flink aantal aanvragen van klanten voor meer informatie of een demo van Prinsys. Het leeft onder onze klanten. In deze constructie wordt Prinsys ook haalbaar voor kleinere organisaties. Er vindt nu een leuke kruisbestuiving plaats, want er ontstaan allerlei verbanden van werknemers van onze klanten die ook met het personeelsinformatiesysteem willen werken. Een voorbeeld is Du Gardijn, een organisatie die verzekeringswerk en verzuimmanagement voor bouwbedrijven verzorgt. Zij kwamen erachter dat bedrijven die weinig doen aan P&O, ook een hoger ziekteverzuim kennen. Om een gezondere bedrijfscultuur te bewerkstelligen bieden zij daarom nu een P&O-dienst aan en gaan Prinsys inzetten voor hun klanten.”

Toegewijd
“Problemen ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen tijdens het gebruik van Prinsys. Het systeem is een samenstelling van veel handige functies, daarom moet tijd en energie worden gestoken in de implementatie, zodat het systeem voldoet aan de wensen van iedere klant. Hierbij krijgen we gelukkig veel steun vanuit Kennys. Ze helpen ons met het opstarten van klanten en met alle vragen kunnen we bij onze vaste consultant terecht. Kortom, ik ben lovend over Prinsys én over de mensen achter dit systeem. Toegewijd, zo zijn zij het best te omschrijven. Mijn ervaringen met hen zijn enkel positief te noemen. Ik verwacht dan ook dat we in de toekomst een groot aantal gezamenlijke klanten hebben.”

www.aabo-rijssen.nl

infor

Infor helpt meer dan 73.000 klanten in 200 landen in alle facetten die het bedrijfsleven van hen vraagt. Infor biedt zeer branchespecifieke applicaties en suites die ontworpen zijn voor het realiseren van snelheid, met een innovatieve gebruikerservaring die eenvoudig, transparant en elegant is. De flexibele implementatieopties geven klanten de keuze om hun activiteiten in de cloud, on-premise of allebei in te zetten.

Voor de Nederlandse markt biedt Infor de salarisapplicatie Payroll aan. Deze appicatie wordt al bijna 20 jaar gebruikt in vele branches, zoals Bouw, Metaal, Zakelijke dienstverlening, Agrarische sector, Zorg en Welzijn. Dit pakket is naadloos te koppelen met de HRM-applicatie Prinsys van Kennys, waarmee Infor al een jarenlange samenwerking heeft.

www.infor.com

SDB logo

In een continu veranderende zorgomgeving ondersteunt SDB Ayton organisaties door het maken van innovatieve en gebruikersvriendelijke softwareoplossingen voor hun administratieve processen rondom de inzet van personeel en vrijwilligers.

Dat doen ze door de medewerker centraal te stellen in geoptimaliseerde processen, zodat deze efficiënt en plezierig kan werken. Hierdoor kunnen de organisatie en de medewerker maximaal hun primaire taak uitvoeren, namelijk het geven van de beste zorg aan de cliënt.

www.sdbayton.nl

Unit4 is gespecialiseerd in diverse informatiesystemen voor ziekenhuizen en andere gezondheidszorg- en welzijnsinstellingen. Ze zijn leverancier van Cura Personeel en Cura Rooster. Cura Personeel is een variant van Prinsys speciaal geschikt voor de organisaties in de gezondheidszorg. Cura Rooster is een inroosterings- en urenverantwoordings-systeem dat geïntegreerd met Cura Personeel werkt en speciaal voor de gezondheidszorg geschikt is.

Unit4 Cura Suite

Unit4 is al sinds 1985 actief in de gezondheidszorg. Unit4 maakt integrale zorgverlening mogelijk met behulp van haar softwarepakket ‘Unit4 Cura Suite’ en haar kennis van care en ICT. Unit4 ziet het als haar taak om zorgorganisaties te ontzorgen op het gebied van ICT. Ze zorgen ervoor dat klanten alle tools en de benodigde kennis in huis hebben om tijdig in te kunnen springen op de ontwikkelingen in de markt.

Administratieve taken worden zoveel mogelijk geautomatiseerd door het gebruik van Unit4 Cura Suite, waardoor er tijd vrij wordt gemaakt voor essentiële zaken, zoals zorg verlenen. De softwareoplossingen van Unit4 sluiten naadloos aan op de informatiebehoefte van zorgorganisaties. Meer dan 180 zorginstellingen in Nederland zijn tevreden gebruiker. Dit zijn zorginstellingen variërend van 10 tot 6.000 medewerkers in de volgende sectoren:

*         Verpleging en Verzorging
*         Thuiszorg
*         Gehandicaptenzorg
*         GGZ
*         Ziekenhuizen
*         Jeugdzorg

Unit4 volgt de ontwikkelingen in de zorgsector op de voet en past Unit4 Cura dan ook voortdurend aan de actualiteit aan. Een proces dat nooit stopt.

www.unit4.nl

Zoeken