HRM TIPS

Prinsys geeft u graag tips op het gebied van HRM en HRM-software. Meer weten over het personeelsinformatiesysteem? Neem dan contact op.

1. U overweegt een personeelsinformatiesysteem aan te schaffen. Maar waar moet u op letten? Zoek een oplossing die past bij de grootte van uw organisatie en let daarbij op dat de bijbehorende dienstverlening aansluit bij uw wensen. Wees er zeker van dat het gekozen HRM-systeem kan meegroeien met uw organisatie. Zo voorkomt u dat u het overzicht kwijtraakt en bent u goed voorbereid op de toekomst. Bedenk daarnaast welke gegevens u wilt registreren in het personeelsinformatiesysteem, zoals verzuim, verlof, functioneringsgesprekken.

2. Beheers de uitstroom van werknemers. Een goed arbo- en verzuimbeleid en het regelmatig raadplegen van werknemers kunnen helpen vroegtijdig vertrek te voorkomen. Dit kan uw organisatie veel geld besparen. Beheers de uitstroom met het personeelsinformatiesysteem.

3. Breng de verzuimregistratie van uw organisatie in kaart.
Alleen zo krijgt u inzicht in het (ziekte)verzuim. Zo kunt u eventuele verbeteringen treffen waardoor bijvoorbeeld de werksfeer of arbeidsomstandigheden verbeteren. Door middel van verzuimregistratie in een personeelsregistratiesysteem kunt u dit heel eenvoudig doen.

4. Bewaar documenten, zoals CV’s, diploma’s, identiteitsbewijzen en dergelijke, op één plaats.
Bijvoorbeeld in een personeelsinformatiesysteem. Op deze manier kunt u de gegevens eenvoudig inzien. Door bestanden in te scannen heeft u ze meteen gedigitaliseerd voor handen. En dat is wel zo makkelijk en effectief.

Zoeken